Spoločnosť TCHIBO SLOVENSKO sa rozhodla dokázať, že tiež patrí medzi zodpovedné spoločnosti
7. 3. 2016
TCHIBO SLOVENSKO prešla environmentálnym auditom a získala základnú úroveň certifikátu zodpovednej organizácie. Dokázala, že triedenie odpadu a životné prostredie jej nie je ukradnuté. Audit bol zameraný na to, ako sa dcérska spoločnosť medzinárodného koncernu TCHIBO chová voči svojmu okoliu z hľadiska odpadov, znečisťovania prostredia, šetrenia prírodných zdrojov a environmentálnych aktivít. Aby sa stala zodpovednou organizáciou, predchádzali tomu strategické kroky nielen na medzinárodnej, ale aj na lokálnej úrovni.
Tchibo na ceste k udržateľnému podnikaniu
Svoju zodpovednosť voči ľuďom aj životnému prostrediu spoločnosť Tchibo premieta do dlhodobej firemnej stratégie už od roku 2006. Snaží sa tak zabezpečiť, aby zákazníci dostávali kvalitné praženú kávu a výrobky s puncom značky Tchibo aj v budúcnosti. Dnes je už viac ako tretina kávy Tchibo pestovaná trvalo udržateľným spôsobom. Priebežne sa zvyšuje podiel certifikovanej bavlny a dreva vo výrobkoch Tchibo a spoločnosť sa prostredníctvom mnohých programov usiluje o zlepšenie životných podmienok ľudí i zachovanie prírody. Dlhodobým cieľom firmy je 100% udržateľné podnikanie.
Spoločnosť Tchibo dbá na ochranu životného prostredia a zlepšenie životných podmienok pestovateľov kávy a ich rodín. Spolupracuje so všetkými organizáciami, ktoré udeľujú medzinárodne uznávané certifikácie - Rainforest Alliance Certified ™, Fairtrade, UTZ Certified a Bio. Dnes pochádza už 40% kávy Tchibo z udržateľných zdrojov. Na kávových baroch Tchibo sa už od roku 2011 podáva výhradne káva Fairtrade.
Zachovanie prírodných zdrojov
Pri výrobe svojich produktov dbá nielen na čo najvyššiu kvalitu, ale aj na dodržiavanie ekologických štandardov a zlepšovanie životných podmienok ľudí v továrňach. Od r. 2007 Tchibo presadzuje u svojich ázijských dodávateľov spoločensky únosné pracovné štandardy, tzv. program "WE" (Worldwide Enhancement of Social Quality), ktorým postupne prechádzajú všetky strategické výrobné zariadenia. Tchibo ponúka tiež výrobky z biobavlny a je zapojené do iniciatívy "Cotton made in Africa". Už viac ako 80% textilného tovaru je vyrobené z biobavlny a v roku 2015 sa Tchibo stalo 3. najväčším predajcom biobavlny na svete. Mnoho produktov je vyrobené z dreva, preto spoločnosť Tchibo venuje veľkú pozornosť zabezpečovaniu tejto cennej suroviny z trvalo udržateľných zdrojov.
Motivovaní zamestnanci
Tchibo organizuje rôzne akcie na podporu tímového ducha alebo programy starostlivosti o zdravie a unikátnym spôsobom prepája bežné zamestnanecké aktivity s aspektami zodpovednosti - snaží sa sprostredkovať osobný zážitok, ktorý si ľudia odnesú aj do svojho súkromného života. Aj TCHIBO SLOVENSKO sa snaží motivovať svojich zamestnancov k zodpovednosti voči svojmu okoliu.
Aby sme podporili túto myšlienku zodpovednosti, zorganizovali sme pre zamestnancov spoločnosti TCHIBO SLOVENSKO prednášku o triedení odpadov spojené s oficiálnym odovzdaním certifikátu zodpovednej organizácie. Zamestnanci sa mohli naučiť niečo viac o histórii odpadu, o správnom triedení, kam odpad putuje po vytriedení a čo sa z neho stáva po jeho recyklácii. Dozvedeli sa, čo všetko ešte môžu zmeniť, aby sa v TCHIBO SLOVENSKO zlepšili v spoločenskej zodpovednosti. Ako správne nastaviť triedenie, zbierať elektroodpad, odovzdávať použité materiály na spätný odber. Tiež mali možnosť spraviť si svoj vlastný test a tak zistiť, aká je ich ekologická stopa na životnom prostredí. Okrem iného sa naučili triediť odpad na interaktívnej dotykovej obrazovke. Čo je hlavné, uvedomili si, čo všetko ešte môžu spraviť pre životné prostredie aj ako jednotlivci.
„Zamestnancov organizácií, študentov, obyvateľov obcí a verejnosť je dôležité vzdelávať o správnom zaobchádzaní s odpadom a podporovať tak činnosť v oblasti triedenia odpadov a ochrany životného prostredia,“ vyjadrila sa Silvia Nosálová, riaditeľka pre komunikáciu a marketing spoločnosti ENVI – PAK.
Tu môžete nájsť viac informácií o trvalej udržateľnosti a spoločenskej zodpovednosti spoločnosti Tchibo.
Späť na Aktuality